Известие

Collapse
No announcement yet.

Биелен лагер ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Биелен лагер ?

    Харизаха ми една 147 2.0 Selespeed, за която ще Ви пиша някой ден, но за сега няма време . Та на въпроса:
    Когат е студена, имаше едно цъкане все едно от клапан, на което не му обръщах внимание. Като позагрее колата ( 1-2 мин.) и изчезва. Преди няколко дена ми направи впечатление, че се появява при рязко натискане на газта. Чува се от към генерацията и понеже беше опушена тук там, реших, че тя пляка така, но се оказа, че не е от нея. На студен мотор го има винаги (дори и при ППХ ) , а на топъл, само при рязко подаване на газ. Звукът е досущ като от клапан ( метално цъкане).
    Та въпроса ми е :Освен от биелни лагери от друго тез двигатели страдат ли ? (бутален болт?)
    Колко $ са биелните лагери и какви да взема? Вала винаги ли дава фира и той ?
    ПП: Колата не съм я карал (само в двора и на място) , но днес видях, че маслото й е по-черно от на моят дизел Дано вала да е наред.

  • #2
    колега аз си купих комплект основни+биелни лагери за 70лв.и в следствие на превъртял биелен лагер на 2-ри цилиндър ми сваляха мотора,шлаифаха вала че се беше изкривил шест десети шлаиф на вала после шлаиф на клапани и глава.а иначе аз си я карах така тропаща около 8-9месеца и то душманската
    sigpicAlfa Romeo 156 1.8ts-2000г
    Alfa Romeo 156 2.0ts-1998г

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
      Харизаха ми една 147 2.0 Selespeed, за която ще Ви пиша някой ден, но за сега няма време . Та на въпроса:
      Когат е студена, имаше едно цъкане все едно от клапан, на което не му обръщах внимание. Като позагрее колата ( 1-2 мин.) и изчезва. Преди няколко дена ми направи впечатление, че се появява при рязко натискане на газта. Чува се от към генерацията и понеже беше опушена тук там, реших, че тя пляка така, но се оказа, че не е от нея. На студен мотор го има винаги (дори и при ППХ ) , а на топъл, само при рязко подаване на газ. Звукът е досущ като от клапан ( метално цъкане).
      Та въпроса ми е :Освен от биелни лагери от друго тез двигатели страдат ли ? (бутален болт?)
      Колко $ са биелните лагери и какви да взема? Вала винаги ли дава фира и той ?
      ПП: Колата не съм я карал (само в двора и на място) , но днес видях, че маслото й е по-черно от на моят дизел Дано вала да е наред.
      Така, както го обясняваш, въобще не ми прилича на биелни лагери.

      Какво е ППХ?

      Comment


      • #4
        Цъкане като часовник? Струва ти се че се чува покрай или под изпускателните тръби?
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
          Цъкане като часовник? Струва ти се че се чува покрай или под изпускателните тръби?
          Хахаха ДА айде кажи го деее
          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
          sigpic
          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

          Comment


          • #6
            Скапаната (счупена) планка.
            Fiat Punto 1.4GT 1996
            Hyundai Tucson 2.0 2007
            Renault Clio 1.5 2019

            Comment


            • #7
              Не не, момчета. Планката си беше скъсана и я изхвърлих. Свалях цялата генерация и смених металната гарнитура на главата и двата О-пръстена над катализаторите. Звукът е същият , все едно е клапан (заседнал повдигач) , или все едно е продухала гарнитурата на някой от изпускателните отвори. След като елиминирах всичко по изпускателната генерация , почнах да се заслушвам какво става и установих следното:
              При студен мотор:
              Паля и то си цъка (не клопчи, а цъка ) . Независимо от оборотите. Ако карам на предавка без газ (принудителен празен ход-ППХ) или форсирам и загася мотора, при спадане на оборотите (и загасен двигател) си се чува по същият начин, до много ниски обороти (малко преди двигателят да спре).
              Загрял мотор:
              Паля, прецъква за около 2 секунди и изчезва. При плавно подаване на газ, независимо какви са оборотите, всичко е ОК. При рязко подаване на газ се обажда веднага. Не се чува, като аванс(продухала гарнитура на главата)! Щом го има и при ППХ, няма как да е гарнитура на главата или на изпускателните тръби. От друга страна, определено е нещо по бутало-мутовилковият механизъм си мисля аз (щом се променя с натоварване на двигателят). Притеснява ме , обаче самият звук - твърде цъкащо е за биелен лагер, той би трябвало да клопчи ..знам ли
              Вече почвам да си мисля да не е някой сегмент ли, де да знам и аз (тез мотори чупят ли сегменти ? )

              На място нали може да се разлупи картера и да се подменят биелните лагери ? (без да се вади мАтора?)

              ПП: Въпросният звук се чува най-силно покрай генерацията и картера ( главата е тиха , дори и с развита капачка) и идва само от един цилиндър (цъка с 4 Hz при тихи обороти )
              Last edited by dobromirski; d.m.y г., 07:23.

              Comment


              • #8
                През картера може да стигнеш биелните лагери....
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #9
                  Отивам да взема едни биелни лагери, да елеминирам и тях , и после да дотроша рейката, че от вчера съм и вдигнал мерника . Довечера ще напиша докладна

                  Comment


                  • #10
                    Като часовник цъкат повдигачите. Всичко друго надолу не цъка ам си чука, щрака и т. н.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #11
                      Съгласен съм, но пък как повдигач, ще се обажда от натоварването на двигателя Няма логика
                      Само да отворят магазините и до обяд ще се разбере
                      Ще пробвам да запиша малко sound на телефона, белкем се чуе !

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                        Съгласен съм, но пък как повдигач, ще се обажда от натоварването на двигателя Няма логика
                        Само да отворят магазините и до обяд ще се разбере
                        Ще пробвам да запиша малко sound на телефона, белкем се чуе !
                        Вземи запиши първо саунд. Повдигача иначе се обажда и от натоварване. Според налягането на маслото в различните режими

                        И на мен ми цъка един смукателен на 4-ти цилиндър.
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #13
                          То обаче не се променя с оборотите, а с натоварването. Слизам до гаража да записвам. Ида след 10 минути, че трябва да позагрее

                          ПП: Записах, но на телефона нищо не се чува
                          Карай, ще сменям лагери , и без това е на почти 200К по километраж !
                          Last edited by dobromirski; d.m.y г., 08:31.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                            То обаче не се променя с оборотите, а с натоварването. Слизам до гаража да записвам. Ида след 10 минути, че трябва да позагрее

                            ПП: Записах, но на телефона нищо не се чува
                            Карай, ще сменям лагери , и без това е на почти 200К по километраж !
                            Няма лошо да си смениш лагерите. Даже е хубаво. Аз отдавна мисля да ги сменя профилактично моите, но мисля да го съчетая със съединителя това лято. Така и така ще свалям кутията тогава ще сваля и картера.

                            Иначе това с цъкането и при мен понякога е така. Преди с 10В40 по-често го чувах. Сега понякога като е топла цъка, друг път не цъка. Зимата като не е палена 2 дена пък при първото палене дори и чука повдигача...

                            Знаеш ли как стигнах до извода за повдигач? И аз дълго се чудех какво е това цъкане докато един ден не се наложи да сменям вариатора. Извадих вала и после като го сложих и запалих така се рацъкастрашно, че 3, 4 км каране бе нужно докато утихне. После кога се наложи да махам вала пак за нещо и преди това със слушалките слушах на кой точно цилидър чука и знаех, че е около 4-ти. Извадих повдигачите и видях кой е за смяна, но скоро няма да го сменя.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #15
                              На колко се стягат биелните и основните лагери ???? нещо не можах да намеря service manual в нета , а ми е спешно ! Благодаря !
                              ПП: 2.0 TS

                              Comment

                              Working...
                              X